TCBL formatas

Komandų konkurencija pagrįstas mokymasis
TCBL – Team Competition Based Learning

MOKYDAMIESI VARŽYKITĖS

TCBL: lyg sporto varžybose

Susitelkimas, komunikacinis susiklausymas, azartas, energija, aistra – tai, kas leidžia laimėti geroms sporto komandoms.

Mokydamiesi varžykitės. Varžykitės, konkuruokite ir laimėkite prieš kitas komandas.

Kaip įprasta sporte, TCBL formatas visų pirma provokuoja komandų varžymąsi, kas užkuria vidinį adrenaliną laimėti, o tai savo ruožtu sumobilizuoja visas jusles ir imlumą. Todėl ir mokymosi procese dalyvaujama aktyviau, ir žinių įsimenama daugiau.

EFEKTYVUMAS

Su TCBL išmoksite daugiau

Mokymų metu komandoms varžantis sukeliama motyvacija siekti geresnio rezultato (tuo pačiu ir išmokti), padidėja mokymosi produktyvumas ir sustiprėja įgūdžiai.

Esminis skirtumas – įprasti mokymai suteikia žinias, lavina specifinius įgūdžius, o TCBL sustiprina kompetencijas (žinios + įgūdžiai + motyvacija).

Rezultate – stipresnė komandos kompetencija, stipresnė komanda, didesnis poveikis darbe.

METODIKA

TCBL: mokymosi įgalinimas + 5 principai

TCBL formato metodika paremta mokymosi įtraukties ir įgalinimo, o ne tiesiog mokymo, filosofija bei „5 kolonomis“ – pagrindiniais švietimo ir psichologijos principais, pagrįstais andragogikos (suaugusio žmogaus ugdymo) paveikumo ir efektyvumo tyrimais.

PAGRINDINIAI PRINCIPAI

Pagrįsta andragogikos mokslu

Konkurencingų iššūkių aplinka natūraliai padidina dalyvių motyvaciją ir įsitraukimą. Remiantis apsisprendimo teorija (Deci & Ryan, 1985), asmenys yra labiau motyvuoti, kai suvokia savarankiškumą, kompetenciją ir ryšį. Tokia aplinka suteikia asmenims galimybę savarankiškai priimti sprendimus, demonstruoti kompetenciją per veiklą ir skatinti glaudesnio bendradarbiavimo su komandos draugais ryšį siekiant bendro tikslo.
Komandų konkurencija paremtas mokymasis atitinka Socialinio mokymosi teorijos principus (Bandura, 1977), kurie pabrėžia stebėjimo mokymosi ir socialinio stiprinimo svarbą. Iššūkio akivaizdoje komandos dalyviai stebi ir mokosi iš savo komandos draugų elgesio ir strategijų, pritaikydami ir tobulindami savo metodus, pagrįstus sėkme ir nesėkmėmis. Teigiamas kolegų ir lektorių pastiprinimas dar labiau sustiprina mokymosi rezultatus.
Komandų konkurencija paremtas mokymasis siūlo patirtinio mokymosi galimybes, kurios, kaip įrodyta, pagerina žinių išsaugojimą ir pritaikymą (Kolb, 1984). Aktyviai dalyvaudami iššūkiuose, asmenys įsitraukia į konkrečią patirtį, apmąsto savo veiklą, konceptualizuoja naujas idėjas ir tikrina savo supratimą vėlesnėse iteracijose. Šis kartotinis mokymosi procesas skatina gilų supratimą ir įgūdžių ugdymą.
Komandinis mokymasis per iššūkius efektyviai provokuoja pažintinį krūvį, teikdamas prasmingas ir aktualias mokymosi užduotis konkurencinėje sistemoje (Sweller, 1988). Struktūrizuodami veiklą, kuriai reikia problemų sprendimo, sprendimų priėmimo ir kritinio mąstymo įgūdžių, dalyviai įtraukiami į kognityviniu požiūriu sudėtingas užduotis skatinančias gilesnį mokymąsi. Be to, konkuravimo elementas prideda papildomo krūvio optimizuodamas mokymąsi, meta iššūkį dalyviams jų neapkraunant.
Komandų konkurencija paremtas mokymasis išnaudoja bendradarbių mokymosi ir bendradarbiavimo privalumus, kurie, kaip įrodyta, pagerina mokymosi rezultatus įvairiuose kontekstuose (Johnson & Johnson, 1989). Bendradarbiaujant siekdami bendrų tikslų, asmenys gauna naudos iš skirtingų perspektyvų, kolektyvinio problemų sprendimo ir abipusės paramos. Besimokančiųjų bendravimas taip pat skatina socialinę sanglaudą ir priklausomybės jausmą besimokančiajai komandai.

TCBL stiprina ne tik žinias, bet ir kompetencijas (žinios + įgūdžiai + motyvacija)

TCBL NAUDOS

Sustiprėjusios komandos požymiai

1

Motyvacija

Konkurencinis elementas gali padaryti mokymosi procesą patrauklesnį ir įdomesnį

2

Savigarba

Varžymasis didina savigarbą ir pasitikėjimą, net nebūtinai laimint

3

Praktinė patirtis

TCBL formatas remiasi praktinių iššūkių įveikimu, suteikiančiu komandoms praktinės patirties ir įgūdžių, vertingų darbe

4

Komandinis darbas

Visos TCBL formato veiklos reikalauja komandinio darbo, sustiprėja pati komanda

5

Problemų sprendimas ir kūrybinis mąstymas

Siekis nugalėti skatina kūrybiškai mąstyti ir spręsti problemas

Mokymų metodų partneris:

BENDRAUKIME

Turite klausimų?